CZYNNIKI MATERIAŁOWE

Czynniki materiałowe i zasady modelowania nadwozi długi okres czasu utrudniały wykorzystywanie ich elementów do współpracy z ramą w przejmowaniu działających na nią obciążeń, a więc i zmniejszenia ciężaru własnego pojazdów. Dopiero w latach trzydziestych pojawiły się konstrukcje nadwozi częściowo lub całkowicie samoniosących, które w mniejszym lub większym stopniu spełniały jednocześnie zadania ram. Wśród współczesnych rozwiązań ram zespolonych można wyróżnić ramy płytowe i platforrrfowe, które stanowią jak gdyby podłogę lub dolną partię nadwozia samoniosącego, oraz ramy kratownicowe spełniające również zadania szkie­letów nadwozi.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Portal powstał abym mógł się z wami dzielić moją pasja i doświadczeniem związanym z dziedzina motoryzacji. Zapraszam do aktywnego śledzenia bloga, czytania i komentowania !