DOTYCHCZASOWY TYLNY MOST

Tym samym dotych­czasowy tylny most napędowy staje się środkowym i aby bez zmieniania jego konstrukcji umożliwić przekazywanie napędu do dodanego tylnego mostu stosuje się prostą po­mocniczą skrzynkę rozdzielczą, osadzoną z zewnątrz środko­wego mostu napędowego.Najczęściej pomocnicza skrzynka rozdzielcza składa się z trzech walcowych kół zębatych o równoległych osiach obrotu . Koło napędzające skrzynki rozdzielczej nasadzone jest bezpośrednio na kołnierz wału zębnika prze­kładni głównej środkowego mostu napędowego. Napędzane koło walcowe, zaklinowane na wale zdawczym skrzynki, poprzez zwykły wał napędowy przekazuje napęd na tylny most napędowy.

Witaj na moim serwisie! Portal powstał abym mógł się z wami dzielić moją pasja i doświadczeniem związanym z dziedzina motoryzacji. Zapraszam do aktywnego śledzenia bloga, czytania i komentowania !