IM BARDZIEJ OPŁYWOWE

W rezultacie im bar­dziej opływowe są kształty samochodu, tym trudniejszy jest on do prowadzenia. Maksymalne reakcje kół jezdnych zależą od rodzaju opon, ich ob­ciążenia i od ciśnienia powietrza w ogumieniu oraz od przy­czepności bieżników opon do nawierzchni jezdni.Jeżeli siły boczne przewyższają maksymalne reakcje kół samochodu, ulegają one bocznemu znoszeniu. Kiedy śro­dek naporu znajduje się w środku ciężkości, siła boczna, wy­wołana bocznym wiatrem, dąży do zniesienia przodu lub tyłu samochodu z kierunku jazdy, zależnie od tego, czy środek ciężkości leży bliżej przodu, czy tyłu samochodu . Dotyczy to również i każdej innej siły bocznej (np. wynikającej z pochylenia pojazdu lub jego ruchu po krzywiźnie .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Portal powstał abym mógł się z wami dzielić moją pasja i doświadczeniem związanym z dziedzina motoryzacji. Zapraszam do aktywnego śledzenia bloga, czytania i komentowania !