JEDNO Z KÓŁ PĘDNYCH

Jeżeli jedno z kół pędnych mostu napędowego zaczyna się obracać wolniej niż drugie, ślimaki i ślimacznice mecha­nizmu różnicowego są przymusowo przekręcane wokół swych osiek i .mechanizm wskutek oporów tarcia (tym większych, im szybciej obracają się ślimaki) usiłuje zwolnić obracanie się koła pędnego wirującego coraz szybciej i jedno­cześnie przyspieszyć obracanie się koła pędnego wirującego coraz wolniej. Algebraiczna suma prędkości obrotowyćh obu kół napędowych jest wielkością stałą, jeżeli prędkość obrotowa koła talerzowego nie ulega zmianie.Dostatecznie duże opory tarcia w ślimakowym mecha­nizmie różnicowym można uzyskać dzięki odpowiednim kątom pochylenia zwojów ślimaków, przy czym w celu uproszczenia konstrukcji stosuje się często tylko trzy pary satelitów-ślimaków .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Portal powstał abym mógł się z wami dzielić moją pasja i doświadczeniem związanym z dziedzina motoryzacji. Zapraszam do aktywnego śledzenia bloga, czytania i komentowania !