KONSTRUKCJA SPODU

Ze względu na konstrukcję spodu, wśród nadwozi samonio­sących dają się wyodrębnić dwa podstawowe rozwiązania:  nadwozie jest przyspawane do klasycznej ramy podłużni- cowej, której przekroje, a co zatem idzie i ciężar są odpo­wiednio zmniejszone, w porównaniu z ramą niezależną,  nadwozie przenosi wszystkie obciążenia, przy czym jego spód z przyspawanymi elementami, które tylko wzmacnia­ją pewne przekroje lub służą do mocowania zespołów pod­wozia, tworzą tzw. ramę szczątkową.  Obecnie w nowoczesnych samochodach osobowych o nadwo­ziach samoniosących rozbudowuje się coraz bardziej ramy szczątkowe. Powodem tego jest nieustanne zwiększanie powierzchni oszklonych nadwozi, wskutek czego górne człony nadwozia łącznie z dachem tracą coraz bardziej charakter elementów niosących. Wynika z tego konieczność wzmacnia­nia elementów ramy szczątkowej, aby umożliwić jej przejmo­wanie części obciążeń działających na górną część nadwozia.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Portal powstał abym mógł się z wami dzielić moją pasja i doświadczeniem związanym z dziedzina motoryzacji. Zapraszam do aktywnego śledzenia bloga, czytania i komentowania !