OGRANICZONE ZASTOSOWANIE

Napędy spalinowo-elektryczne znajdują jednak tylko ogra­niczone zastosowanie praktyczne. Wynika to z rozmaitych niedogodności takiego sposobu napędu, spośród których najważniejsze są następujące: niska sprawność przekazywania napędu; wada ta wynika z dwukrotnej przemiany energii; moc silnika spalinowego zostaje przetworzona na energię elektryczną, a ta z kolei znów na energię mechaniczną; straty mocy w spalinowo- -elektrycznym układzie napędowym są poważne i zawierają się najczęściej w zakresie 6.. .10%,  wysoki koszt układu napędowego, ż uwagi na komecznoii stosowania wysokosprawnych zespołów (prądnicy i silni­ków elektrycznych) i dość złożonych urządzeń regulacyj­nych; niedogodność ta traci na znaczeniu gdy chodzi o duże pojazdy wieloosiowe, których mechaniczne układy napędo­we są również kosztowne.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Portal powstał abym mógł się z wami dzielić moją pasja i doświadczeniem związanym z dziedzina motoryzacji. Zapraszam do aktywnego śledzenia bloga, czytania i komentowania !