Ogumienie pneumatyczne – dba o bezpieczeństwo

Pierwsze automobile przypominały z wyglądu powozy konne, podobna była też ich prędkość, zwrotność i użyteczność. Sytuacja pod tym względem zmieniła się w roku 1899. gdy bracia Andre i Eduard Michelin po raz pierwszy zastosowali koła nowego typu – ogumienie pneumatyczne na wymiennej obręczy czyli pierwsze opony. Czynnikiem sprężystym w kołach nowego typu było sprężone powietrze. Dzięki temu w pojazdach w znacznym stopniu zamortyzowano drgania spowodowane nierównością nawierzchni dróg oraz zapewniono lepszą przyczepność pojazdu do podłoża. Ten ostatni czynnik okazał się szczególnie istotny nie tylko dla zwiększenia bezpieczeństwa kierowców poruszających się po drogach, ale też przyczyniło się i umożliwiło rozwijanie większych prędkości. Odtąd historia motoryzacji nabrała rozpędu i zaczęła się toczyć po zupełnie innych torach. Ogumienie pneumatyczne może być wykonane z gumy naturalnej i syntetycznej, dzielimy je na dętkowe i bezdętkowe. Te ostatnie wyłożone są specjalnym materiałem uszczelniającym zapewniającym przyczepność ogumienia do obręczy.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: