OKRESOWE WŁĄCZANIE I WYŁĄCZANIE

Do okresowego włączania i wyłączania napędu tylnego mostu służy pośrednie koło walcowe, osadzone przesuwnie na nieruchomej ośce. Koło pośrednie jest zazębiane z ko­łami’napędzającym i napędzanym lub wyzębiane przez układ mechaniczny, przeważnie sprzężony z mechanizmem przełączania przekładni skrzynki biegów. Sprzężenie takie zapewnia bowiem włączanie skrzynki rozdzielczej tylko       na     okresykorzystania z pierwszego lub dru­giego biegu i wyłączanię napędu tylnego mostu z chwilą włączania np. trzeciego lub bezpośredniego biegu (bez wykonywania przez kierowcę dodatkowych czynności w celu włą­czenia lub wyłączenia skrzynki roz­dzielczej).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Portal powstał abym mógł się z wami dzielić moją pasja i doświadczeniem związanym z dziedzina motoryzacji. Zapraszam do aktywnego śledzenia bloga, czytania i komentowania !