OPÓR POWIETRZA

Współczynnik oporu po­wietrza zależy w znacznym stopniu od kształtu nad­wozia . Należy podkreślić, że dzisiejsze samochody mają  spół­czynniki oporu powietrza przeszło dwukrotnie mniejsze niż samochody z początku XX wieku. Ze względu na kształt i związane z nim właści­wości aerodynamiczne, nadwozia współczesnych samocho­dów podzielić można na trzy odmiany : nadwozia wagonowe, opływowe oraz pontonowe.Obecnie tylne części samochodów osobowych ukształtowane są najczęściej dwojako — albo jako kroplowe, z‘ dachem płynnie opadającym do tylnego zderzaka, albo jako nad­wozie schodkowe, z wystającym bagażnikiem.Nadwozie kroplowe stwarza wrażenie przeciążenia tyłu sa­mochodu i dlatego estetyczniejszy jest kształt schodkowy, mający również i tę zaletę, że widoczność przez tylną szybę jest znacznie lepsza.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Portal powstał abym mógł się z wami dzielić moją pasja i doświadczeniem związanym z dziedzina motoryzacji. Zapraszam do aktywnego śledzenia bloga, czytania i komentowania !