ŚRODEK NAPORU

Przeważnie środek naporu nie pokrywa się ze środkiem cięż­kości samochodu, a więc siła boczna wynikająca z pochy­lenia pojazdu lub jego ruchu po krzywiźnie wraz z siłą wiatru wywołuje moment wypadkowy sił bocznych, który stara się obrócić samochód w prawo lub w lewo, zależnie od położenia środka naporu . Im moment ten większy, tym trudniej utrzymać żądany kierunek jazdy. Środek naporu leży z reguły bliżej przedniej osi niż tylnej. Dlatego samochód o środku ciężkości położonym z przodu jest bardziej stateczny niż pojazd o środku ciężkości w są­siedztwie tylnej osi. Wykresy sił i momentów wywoływanych naporem bocznego wiatru na typowe nadwozia samochodów osobowych poka­zano .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Portal powstał abym mógł się z wami dzielić moją pasja i doświadczeniem związanym z dziedzina motoryzacji. Zapraszam do aktywnego śledzenia bloga, czytania i komentowania !