W ŚLIMAKOWYM MECHANIZMIE

Ślimakowy mechanizm różnicowy. Ślimak napędzający przekładni głównej zazębia się ze ślimacznicą związaną ze środkową częścią obudowy mechanizmu różnicowego . W obudowie tej osadzone są ośki, wokół których obracać się mogą ślimacznice, zazębione z satelitami- -ślimakami, które z kolei zazębiają się z kołami koronowymi — również w postaci ślimacznic. W ten sposób oba koła pędne mostu napędowego sprzężone są ze sobą za pomocą układu współpracujących przekładni ślimakowych.Jak długo oba koła pędne mostu napędowego obracają się z jednakowymi prędkościami obrotowymi, tak długo ślimaki i ślimacznice mechanizmu różnicowego nie prze­kręcają się wokół swych osiek i spełniają jedynie zadania elementów klinujących, które łączą obudowę mechanizmu różnicowego w jedną całość z półosiami.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Portal powstał abym mógł się z wami dzielić moją pasja i doświadczeniem związanym z dziedzina motoryzacji. Zapraszam do aktywnego śledzenia bloga, czytania i komentowania !