Ślimakowy mechanizm różnicowy. Ślimak napędzający przekładni głównej zazębia się ze ślimacznicą związaną ze środkową częścią obudowy mechanizmu różnicowego . W obudowie tej osadzone są ośki, wokół których obracać się mogą ślimacznice, zazębione z satelitami- -ślimakami, które z kolei zazębiają się z kołami koronowymi — również w postaci ślimacznic. W ten sposób oba koła pędne mostu napędowego sprzężone są ze sobą za pomocą układu współpracujących przekładni ślimakowych.Jak długo oba koła pędne mostu napędowego obracają się z jednakowymi prędkościami obrotowymi, tak długo ślimaki i ślimacznice mechanizmu różnicowego nie przekręcają się wokół swych osiek i spełniają jedynie zadania elementów klinujących, które łączą obudowę mechanizmu różnicowego w jedną całość z półosiami.
W ŚLIMAKOWYM MECHANIZMIE
Dodane przez Arkadiusz Domaradzki dnia Luty 8th, 2017
Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )