ZAKLESZCZAJĄCY MECHANIZM

Ślimakowe mechanizmy różnicowe są jednak bardzo kosztowne i znajdowały jedynie zastosowanie w terenowych samochodach ciężarowych. Obecnie tego rodzaju mechanizmów już prawie zupełnie się nie spotyka. Samo zakleszczający się mechanizm różnicowy wyróżnia się zastosowaniem dwóch sprzęgieł jednokierunkowych, po jednym do ryglowania każdej z półosi .Półosie zakończone są tarczami o zewnętrznych obrzeżach za­opatrzonych w kształtowe wnęki na rolki. Obie tarcze miesz­czą się wewnątrz bębna połączonego na stale z kołem tale­rzowym .We wnękach tarcz znaj­dują się rolki, które podczas obracania się. bębna (w kierunku o- znaczonym strzałką  zakleszczają się między bębnem i tar­czami.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Portal powstał abym mógł się z wami dzielić moją pasja i doświadczeniem związanym z dziedzina motoryzacji. Zapraszam do aktywnego śledzenia bloga, czytania i komentowania !