Ślimakowe mechanizmy różnicowe są jednak bardzo kosztowne i znajdowały jedynie zastosowanie w terenowych samochodach ciężarowych. Obecnie tego rodzaju mechanizmów już prawie zupełnie się nie spotyka. Samo zakleszczający się mechanizm różnicowy wyróżnia się zastosowaniem dwóch sprzęgieł jednokierunkowych, po jednym do ryglowania każdej z półosi .Półosie zakończone są tarczami o zewnętrznych obrzeżach zaopatrzonych w kształtowe wnęki na rolki. Obie tarcze mieszczą się wewnątrz bębna połączonego na stale z kołem talerzowym .We wnękach tarcz znajdują się rolki, które podczas obracania się. bębna (w kierunku o- znaczonym strzałką zakleszczają się między bębnem i tarczami.
ZAKLESZCZAJĄCY MECHANIZM
Dodane przez Arkadiusz Domaradzki dnia Styczeń 30th, 2017
Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )