ZWOLNICA RÓŻNICOWA

Zwolnica różnicowa  jest to zwykły stożkowy mechanizm różnicowy, wbudowany w piaście koła pędnego w taki sposób, że zewnętrzne koło koronowe jest związane wielowypustami z półosią napędową, koszyk satelitów — z piastą koła pędnego, a wewnętrzne koło koronowe trwa w bezruchu, dzięki osadzeniu na końcu pochwy mostu napędowego. Podczas obracania się półosi zewnętrzne koło koronowe zmusza satelity do obiegania po stożkowym wieńcu zębatym wewnętrznego koła koronowego, wskutek czego przekręcają one swój koszyk wraz z piastą koła pęd­nego w ślad za półosią, lecz dwa razy wolniej. . Zapotrzebowanie miejsca na wbudowanie zwolnicy różni­cowej jest niewielkie, przy czym nie występują problemy z ułożyskowaniem piasty koła pędnego. W porównaniu ze zwolnicami planetarnymi zwolnice różnicowe są na ogół tańsze, lecz pozwalają jedynie uzyskiwać przełożenie zwal­niające 2,0, często niezbyt korzystne.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Portal powstał abym mógł się z wami dzielić moją pasja i doświadczeniem związanym z dziedzina motoryzacji. Zapraszam do aktywnego śledzenia bloga, czytania i komentowania !