ZWOLNICA WALCOWA I PLANETARNA

Walcowa zwolnica wewnętrzna  jest to prze­kładnia zębata złożona z dwóch kół walcowych — małego, napędzającego o uzębieniu zewnętrznym oraz dużego, napędzanego o uzębieniu wewnętrznym. Wykonanie takie zmniejsza wydatnie zapotrzebowanie miejsca, ale nie elimi­nuje trudności w łożyskowaniu kół zębatych zwolnicy.Planetarna zwolnica zewnętrzna  jest to prosta przekładnia planetarna, wbudowana w piaście koła pędnego od strony zewnętrznej. Koło pierścieniowe przekładni plane­tarnej jest na stałe połączone z półosią napędową, koszyk satelitów — z piastą koła pędnego, a koło słoneczne trwa w bezruchu, dzięki osadzeniu na końcu pochwy mostu na­pędowego. Podczas obracania się półosi napędowej koło pierścieniowe zmusza satelity do obiegania wokół nierucho­mego koła słonecznego i przekręcania swego koszyka wraz z piastą koła pędnego w ślad za półosią, lecz wolniej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Portal powstał abym mógł się z wami dzielić moją pasja i doświadczeniem związanym z dziedzina motoryzacji. Zapraszam do aktywnego śledzenia bloga, czytania i komentowania !